Už se to blíží – 10.-11. října 2019 proběhne 4. E-shop Summit. Jeho podtitul je „E-commerce trh se mění, přežijí jen ti nejsilnější. Buďte mezi nimi!“ a není to jen prázdná fráze.
Všichni víme, že se e-commerce trh mění každým dnem a je velmi dynamický. Mnoho věcí, které platily před rokem nebo dvěma tak dnes už neplatí a je potřeba mít reálný a komplexní pohled na věc. E-shop Summit je jediná česká e-shopařská konference, která není jen o on-line marketingu, ale přináší také mnoho provozních témat (např. logistiku, procesy, finanční plánování a další). Tím se velmi liší a e-shopaři mají summit velmi rádi.
Jak to všechno začalo
Začalo to v roce 2016, kdy jsme udělali dvoudenní konferenci a byla zcela vyprodaná. V roce 2017 jsme se přesunuli do největšího Českobudějovického sálu a ten jsme zaplnili také. Bylo jasné, že nám je jich Čech malý a musíme do Prahy. V roce 2018 jsme tedy vzali konferenci do Prahy a přidali jsme k ní největší české expo pro e-shopaře – E-shop Summit & Expo.
Bohužel se ukázalo, že konference a veletrh vedle sebe nedávají smysl – zmizela nám domácí atmosféra a komunitní nálada. Museli jsme si to přiznat a tak jsme na rok 2019 oddělili expo a konferenci samostatně. Czech On-line Expo 2019 proběhlo na konci března na výstavišti v Holešovicích a přilákalo za 2 dny přes 5 300 účastníků. Tím se expo stalo největší akcí pro on-line v ČR všech dob!
A summit jsme se rozhodli vrátit ke svým kořenům – zpět do Českých Budějovic, do menšího sálu a se skvělým nerecyklovaným a neproduktovým obsahem. Summit proběhne 10.-11. října 2019 a pokud patříte do e-commerce scény, neměli byste určitě chybět!
Co summit 2019 přinese
E-shop Summit byl reakcí na pokřivený trh – vadili mi předražené konference, kde posloucháte přednášky partnerů akce, jež jsou zaplacené a jejich hlavním cílem je prodat vám produkt nebo službu přednášejícího. Stejně tak neustále se opakující řečníci s přednáškami, které jste už 2x slyšeli jinde. Proč za takový obsah vůbec platit?
A proto přišel E-shop Summit v roce 2016 a jeho hodnoty zůstaly dodnes. V programu nenajdete samá známá jména, které jsou „profláknutá“. U nás pro přednášení nerozhoduje brand řečníka (ač by se nám konference jednodušeji prodávala), ale jeho odborná znalost. I proto v programu najdete mnoho jmen, která jste nikdy neslyšeli. Je to ale velmi často tím, že si vždy nadefinujeme témata a k nim hledáme ty nejlepší lidi, kteří se danou problematikou zabývají. A ti, kteří řeší svou úzkou specializaci den co den, tak nejsou většinou moc vidět a nechodí po konferencích. Je to pro nás velmi těžké, hledat takové lidi, ale stále věřím, že je to ten nejlepší způsob, jak dodat návštěvníkům to nejlepší.
Na co se těšit v programu E-shop Summitu 2019
Summit je dvoudenní a symbolicky jsou rozděleny i oba dny. Ten první je zaměřený na marketing a businessová témata, druhý pak zaměřený na provozní témata. Kdybych měl vypíchnout to nejlepší, co v programu bude, tak bych řekl, že všechno, protože jsem o kvalitě obsahu, který s řečníky řeším už od března, pevně přesvědčen. Pojďme se společně podívat v rychlosti, co se na summitu objeví:
- Začne Jonáš Čumrik, kterého možná znáte pod jménem „Johny Machette“. Je to známý český influencer. Ano, influencery řeší poslední dobou každý, ale nikdo moc neví jak to uchopit, aby to i finančně fungovalo. Jonáš má za sebou mnoho kampaní pro různé brandy i e-shopy a je ten pravý, který nám bez okolků řekne, jak se věci mají a co (ne)dělat.
- Pokračovat bude skvělý Jakub Kašparů – jméno, které v PPC komunitě zná snad každý. Je to člověk, který učí PPCčkaře automatizovat kampaně a vymýšlí, co všechno nedělat jak cvičená opice, ale nechat kontrolovat automat. Ten nám řekne spoustu tipů, jak pracovat s PPC kampaněmi na pokročilé úrovni.
- Následovat bude Milan Formánek – odborník, který má za sebou více jak 10 let v top marketingu. Je to jeden z mála lidí, kteří ve spojení s marketingem mluví také o etice a umí skvěle spojit kreativu, obsah, efektivitu a inovace. Nabídne neotřelý pohled na marketing e-shopu a dá vám tolik inspirace, že vám to hlava nebude brát.
- Ani po obědě nebudeme brzdit. Na podiu se objeví Petra Plemlová, kterou asi už znáte jako úspěšnou ženu v e-commerce světě. Díky své energii a vůli vybudovala z malého e-shopu velkou firmu, která sama vyrábí dětské oblečení a další. Petra nám řekne, jak pragmaticky řídit firmu po finanční stránce a že na náklady byste měli koukat jako na investice do své firmy a budoucnosti.
- Po Petře dostane slovo Gabriela Bernatová – odbornice na marketplace prodej přes Amazon. Projdeme si s ní pro koho je marketplace vhodný, jak začít, na co si dát pozor, co dělat a nedělat… Prostě hromada praktických tipů pro Amazon.
- Podvečerní blok bude ve znamení značky – začne Viktor Lelek, který je ostříleným matadorem v oblasti budování brandu. Není to ten, který by jel na hypech moderní doby, ale je za „staré školy“. Zajímavý pohled na značku, který vám změní vnímání této problematiky.
- A první den uzavře Josef Dvořáček – člověk, jehož příběh a životní moudro stojí za poslech. Vede Sonnentor, což je „sluneční firma“ na jihu Moravy a řekne nám, jak vypadá doslova rodinná firemní kultura ve firmě se 150 zaměstnanci. Sami budete koukat, jak to všechno jde… Inspirace pro budování slušné firmy zaručena!
Ufff a tohle je teprve první den a ještě to není vše. Hlavní program skončí kolem 18 hodiny, ale už od 19:30 přijde na řadu (jen pro zájemce) rumový workshop Pavla Ungra. Ten je sice známým SEO konzultantem, ale je to také rumolog a na E-shop Summit 2019 si společně s Alkohol.cz připraví workshop o rumech, kde nebudou chybět ochutnávky všech rumů, které představí.
A pak od 21 hodin další legendární párty v dance baru Paradox.
A až se vyspinkáme do růžova, bude tady druhý neméně zajímavý den v divadelním sálu Metropolu:
- Druhý den začneme analyticky s Markem Kobulským. Koukneme na čísla a Marek nám poví, jak nejlépe vyhodnocovat konverze a jak je přiřadit jednotlivým zdrojům. Bude to náročné, ale velmi přínosné.
- Pokračovat budu já, Jan Kalianko. Zatím nikdy jsem si na svým akcích nedal prostor přednášet, ale nyní je ten správný čas. A o to větší zodpovědnost. Povím o procesech v e-shopu, proč je mít a chtít, jak je nastavit, k čemu jsou, jak ušetří a mnoho dalšího.
- Pokračovat bude Lukáš Havlásek – poví, jak se orientovat v džungli nabídek, když vybíráte shopové řešení, jak pracovat se zadáním, co chtít a nechtít. Po jeho mnohaletém působení v oboru s desítkami odřízených projektů je praxe bez bullshitu zaručena.
- Lukáše na podiu vystřídá Edita Dostálová. Bude mluvit o tom, že pro budování e-shopu (stejně jako jiné firmy) potřebujete skvělý team. Ale jak ho najít, podle čeho lidi vybírat a jak s těmi, které máte pracovat? To vše a ještě něco navíc.
- Po obědě si dáme panelovou diskuzi čtyř zástupců ze světa logistiky a o čem jiném, než o trendech v logistice. A aby byly pohledy na věc rozdílné, máme skvělá jména:
- Pavel Včela – dlouholetý ředitel jednoho v předních českých balíkových přepravců – GLS – pro pohled ze strany balíkového přepravce
- Michal Menšík – ředitel služby DoDo, která je osobním asistentem a také same day/same hour doručovací službou – Michal bude zastupovat moderní progresivní pohled na logistiku, které podle něj spěje k doručování „same hour“
- Ondra Žák – dnes CEO Zásilkovny, ale má za sebou zajímavé pozice v logistice. Ondra bude zastupovat jak výdejní místa, tak i moderní pohled na věc a expanzi za hranice ČR.
- Michal Vavřina – ředitel logistických služeb v Comgate – vede jeden z největších fulfilmentů v ČR a má zkušenosti s různými druhy zásilek – od malých až po paletové. Michal bude hájit pohled ze strany e-shopaře – tedy ze skladu, balení a opozici proti dopravcům.
- A po panelové diskuzi načneme poslední blok – ten začne Vojta Šmíd z Obsahové agentury, která dělá pro své klienty skvělý obsah. A právě o tom, kolik dobrý obsah stojí a co všechno je pro něj potřeba udělat – tak přesně o to se s námi Vojta podělí.
- A celou konferenci zakončí skvělá Anička Šenk, která je známá projektem „Lepší služby“. Svoji přednášku věnuje tomu, jak motivovat zaměstnance, zejména na zákaznické podpoře, aby jednak na dané pozici vydrželi, ale hlavně aby je tato velmi náročná práce bavila.
A to je z programu vše. Věřím, že nadchne všechny e-shopaře a nejen ty. Vybíral jsem témata, která se jinde moc neřeší, ale e-shopaři je potřebují a mnohdy to sami ani neví. Pokud vás program zaujal a chce přijít, lístky najdete na https://www.eshop-summit.cz/.
Budu se s Vámi těšit na viděnou v říjnu na E-Shop Summitu!